Thursday, May 21, 2009

Al-Fatihah

Al- Fatihah

kpd sesape yg bace blog ni, diharakan korang semua boleh menyedekahkan Al- Fatihah kpada pak cik kpd emak saya, Mohamad Sahadat bin Shahadat, tp lebih dikenali oleh sya dgn panggilan TOK MAT.. arwah meninggal pada 19 Mei 2009 bersamaan dgn 24 Jamadil Awal 1430.. bru berumur 62 tahun..

kisahnye camni..

arwah memang telah lame sakit diabetis, tekanan darah tggi dan sakit jantung(penyakit tiga serangkai- cam adik beradik!)..memang telah lame dimsukkan ke masuk hospital sejak blan 2 tahun ni(kalo x salah)..

kali terakhir saya jumpa arwah ialah sebelum saya pergi inerview MARA.. mybe atas doa Tok Mat sya berjaya dlm intview.. ingat lagi ayat terakhir arwah ckp, " jgn lupe pi interview tau!".. memang x lupe.. trime kasih ingt kan saya.. tp, saya x sempat pun nak beritahu die bahawa sya telah berjaya dpt tempat di kolej teknologi timur..

pada hri kematian arwah Tok Mat, saya diberitahu bahawa muka nye bersih dan tersenyum.. lega hati dan gembira bila dpt tahu.. dgr kate juga hidung arwah nampak tggi dan mancung! kalo hri raya, best gle dpt duit raya drpad arwah sbb byk!( x nak btau brape =p)

so, kpd pambaca diharapkan menjaga kesihatan anda, jaga diet pemakanan n jgn hisap rokok! arwah memang hisap rokok semasa hidup, (heavy smoker) nasib baik x kene cancer.. kalo x smua ahli keluarga lagi sedey =(

kenangan bersama Tok Mat akan sentiasa saya ingat......


"hidup ni umpama api pada batang lilin, bila2 boleh terpadam."

2 comments:

Unknown said...

alah. teringat plak my ATok ;[
alfatihah,

Epa_epal said...

Al-Fatihah

Post a Comment